haima s5

طراحی ظاهری هایما S7

در اولین برخورد، نکته ای که جلب توجه میکند ابعاد بزرگ هایما است که اتومبیل را تا حدودی شبیه به یک شاسی بلند واقعی نشان میدهد! در واقع با دیدن سایز بدنه ( طول ۴۴۹۸ ، عرض ۱۸۳۰ و ارتفاع ۱۷۳۰ میلیمتر) در کنار رینگ های ۱۷ اینچی و لاستیک های فاق بلند و ارتفاع نسبتاً زیاد کف اتومبیل با زمین، برای لحظاتی احساس کردیم این اتومبیل از پس چالش های خارج از جاده هم بر خواهد آمد، هر چند که همه می دانیم این فقط یک توهم بود و بهتر است با کراس اوورهای نه چندان قدرتمند دیفرانسیل جلو تا حد ممکن روی آسفالت بمانیم!

در قسمت جلوئی، با چهره ای آرام و معقول روبرو هستیم که نه شلوغ کاری های بی مورد دارد و نه زیادی ساده و ارزان به نظر میرسد. در واقع میتوان گفت که طراحی این قسمت از پختگی لازم برخوردار بوده و قیافه ی سنگینش با این هیکل گنده هماهنگ از آب درآمده! در کناره خودرو گلگیرهایی برآمده که برجستگیشان تا زیر درب ها امتداد یافته است حالت تنومندی به اتومبیل داده اند و هایما از این زاویه هم مثل قسمت جلویی نمره ی قبولی را دریافت می نماید

طراحی داخلی هایما S7

کابین S7 نیز مثل ظاهرش معقولانه طراحی شده. با نشستن پشت فرمان داشبوردی بزرگ با غربیلکی مملو از کلید های کنترلی و نشانگرهای پشت آمپر ساده، پیش رویمان قرار می گیرند. کنسول مرکزی نیز با یک نمایشگر در وسط و دریچه های کشیده ای در طرفین تا حدودی به محصولات کره ای شباهت پیدا کرده. وجود آپشن های زیاد فضای داخلی هایما را نسبتاً مدرن نشان میدهند و استفاده از رنگ متفاوت در رودری ها و روکشهای صندلی بهمراه طرح فیبر کربن کار شده در برخی قسمت ها، توانسته اند حس پلاستیکی بودن کابین S7 را تا حد زیادی کاهش بدهند.

موتور هایما S7

هایما S7 یک موتور تنفس طبیعی ۲ لیتری ۴ سیلندر قرار گرفته که با ۱۶ سوپاپ و سیستم زمانبندی متغیر آنها (VVT) قادر است ۱۴۸ اسب بخار نیرو در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۴۵۰۰ تولید نماید. خوب مسلماً این مقدار نیرو برای این هیکل ۱.۵ تنی (وزن دقیق ۱۵۱۰ کیلوگرم بدون در نظر گرفتن سرنشینان) و گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک نوید بخش شتاب مناسبی نخواهد بود! البته گیربکس اتوماتیک هایما ساخت کمپانی POWERTECH کره ی جنوبی است و این اتومبیل با گیربکس ۵ دنده دستی هم عرضه می شود اما به هر حال با این مشخصات روی کاغذ نباید از S7 انتظار معجزه داشته باشیم. کمی بعد با گشودن دفترچه راهنمای اتومبیل و مشاهده شتاب استاندارد حدود ۱۵.۸ ثانیه (که در تهران بدتر هم خواهد شد) و حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت، حدس و گمانمان به واقعیت نزدیکتر شد؛ اما با تمامی این صحبت ها سنجش میزان توانایی واقعی هایما را به بخش تجربه ی رانندگی موکول می نمائیم. در مورد مصرف سوخت سازنده عدد ۸.۸ لیتر به ازای صد کیلومتر پیمایش در حالت ترکیبی را برای نمونه ی اتومات (دنده ای ۸.۱ لیتر) اعلام نموده که نشان میدهد پیشرانه ی تنفس طبیعی یورو ۴ این اتومبیل قادر است علیرغم وزن بالا و گیرباکس اتوماتیک S7، جلوی شکمش را بگیرد.
البته ناگفته نماند هایما S7 با موتور ۱.۸ لیتری توربو و قدرتی بالاتر (۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور) نیز ارائه شده که امیدواریم این پیشرانه ی جدید هرچه زودتر به ایران هم برسد.

میدان امام خمینی خیابان اکباتان کوچه آهنین پاساژ فروغی طبقه اول پلاک ۱۱۱

۹۸۲۱۳۳۹۶۰۳۲۲+ 

همراه: ۹۸۹۱۲۵۱۰۷۲۹۲+

Email:info@argcar.ir